Dag 33: zaterdag 30 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 33: zaterdag 30 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 33: zaterdag 30 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 Augustus 2011 | Australië, Cairns

Nu verder over het huisje. Het is een heel erg leuk huisje midden in de bush bush. Rob, de eigenaar, is een Nederlander die 18 jaar terug is geëmigreerd naar Australië en die heeft daar toen ruim 20.000 m² oerwoud gekocht. Van het hout uit zijn “eigen tuin” heeft hij in de loop der jaren een heel aardig complex gebouwd. Het complex bestaat uit 5 gebouwtjes, een mooie veranda met zicht op de vijver en verder een mooie beeldentuin. Op een informatiepapiertje stond dat de voordeur 18 jaar niet op slot is geweest, maar ja we gaan nu praten over de avonturen van vandaag. Vanochtend zijn we begonnen met een relaxed ontbijtje en hebben gezellig zitten kletsen met Rob, de eigenaar van dit huisje. Het ging over van alles en nog wat en over het feit dat de Aboriginals hier alles in de schoot geworpen krijgen door de regering en verder niet gestimuleerd worden om zichzelf te ontwikkelen. Na het uitchecken zijn wij in een stuk door gereden naar Kuranda en hebben alleen onderweg nog een paar foto’s gemaakt. Kuranda is een plaatsje en National Park. Daar wilden we eigenlijk met de kabelbaan omhoog gaan, maar daar hadden we geen tijd meer voor. Daarom zijn we met de auto naar boven gereden. Onderweg hebben we bij een paar Look Out punten gelookout en zijn we gestopt bij Rainforestation om met een amfibievoertuig een rondrit/rondvaart te gaan boeken. We moesten een uurtje wachten voordat we met de tocht mee konden, daarom zijn we brood gaan halen voor de lunch. De tocht met het amfibievoertuig was heel erg leuk. Het zijn oude legervoertuigen en die noemen ze daarom “Army Duck”. Het is echt vet zoals we van de weg het water in gingen. Het voertuig kan 80 km/uur over de weg of 11 km/uur in het water.
Verder kregen we hier zelfs een A4 in het Nederlands, met uitleg over de dingen die we onderweg tegen kwamen. Na afloop ben ik even met een “Koalabeer” op de foto gegaan. Kuch Kuch. We hebben bij Barron Falls een kleine wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt. De wandeling zelf was niet zoveel aan. Bij het uitkijkpunt heb je een prachtig uitzicht over de Barron Gorge en de waterval zelf. Terug in Cairns zijn we gelijk naar het Centrum doorgereden om een hapje te gaan eten. Na het hapje eten hebben we het eten eruit gewandeld richting de auto. We hebben eerst nog wat boodschappen gedaan voor morgen, anders hebben we geen ontbijt en lunch. In het hotel ben ik mijn verslag gaan maken, mijn oompje is gaan scheren en douchen en mijn tante is brood gaan smeren voor morgen. Na een avondje druk te zijn geweest, nog eventjes één potje gekaart, om het af te leren en toen naar bedje toe.