Dag 28: maandag 25 juli - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 28: maandag 25 juli - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 28: maandag 25 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Darwin

Vandaag zijn wij begonnen met een mooie wandeling langs Greenant Creek naar de Tjaetaba Falls. We dachten dat dit de waterval was, waarin we gisteren hebben gezwommen, maar dat bleek niet zo te zijn. Boven op een uitkijkpunt heb ik met mijn arendsogen een krokodil gespot. Die oom van mij beweert dat een blinde hem nog kon zien, maar dat kan echt niet. Als je iets verder liep kwam je bij de waterval zelf. Daar hebben we van de krokodil foto’s gemaakt. Door steentjes vlak voor hem en naast hem te gooien, hebben we geprobeerd om hem te laten bewegen, en dat is gelukt. We hebben daar ook nog eventjes met een paar Nederlanders staan praten. Mijn tante zei nog tegen ons “Als die krokodil daar ligt, dan kan die overal liggen”, maar dat is gewoon onzin. Bij de auto aangekomen zijn we doorgereden naar de Wangi Falls. Op het informatie bordje stond: “Wangi CLOSED for swimming”. Dit wisten wij al van de receptie van onze camping. Dit is niet vanwege krokodillen maar vanwege de waterstand. Het water staat nog te hoog, door de extreme regenval die er geweest is in het laatste natte seizoen. Daardoor ontstaan er levensgevaarlijke draaikolken. Als straks het water verder gezakt is, mag er weer gezwommen worden. Hier hebben we eventjes geluncht en zijn bij de waterval een paar mooie foto’s gaan maken. Dat hebben we heel snel gedaan, want mijn oom en ik wilden nog ergens gaan zwemmen.
Dat hebben we gedaan bij de Cascades Fall. Dat is een waterval die over verschillende plateaus naar beneden sijpelt. Het rare is dat het water warm is, maar dat komt door dat het water op die plateaus verwarmd word door de zon. Daar hebben mijn oom en ik heerlijk gedobberd. Mijn tante is vlak voordat we er waren afgehaakt want het werd te moeilijk voor haar omdat het een complete klauterpartij werd over rotsen en takken, waarbij je op diverse plaatsen het water moest oversteken. Op de reis richting Darwin zijn we eventjes gestopt bij een soort “termietenheuvel-kerkhof”. In Darwin aangekomen hebben we mijn tante bij het huisje afgezet zodat mijn oom en ik de auto konden gaan wassen, maar eerst moest mijn oom nog even plassen. Hij deed de toiletdeksel open en wat denk je, zit er een kikker in de pot. Mijn tante helemaal gillen, want na het vorige kikkeravontuur nog fris in het geheugen, is zij helemaal van slag. De kikker zat aan de binnenkant van de pot, onder de rand. Wij hebben tig keren doorgespoeld maar dat mocht niet baten. Zij wilt nu nog steeds niet op het toilet zitten omdat ze nog steeds bang is dat er een kikker in zit. Mijn oom en ik moesten van mijn tante naar de receptie om iemand te sturen dat er een kikker in het toilet zat. De kikkerverwijderaars zijn geweest en hebben gelukkig de kikker uit de toiletpot gehaald. Nadat mijn oom en ik de auto hebben gewassen zijn we naar het huisje gegaan om te eten. ’s-Avonds heb ik dit verslag geschreven terwijl mijn oom de boel aan het ordenen was en mijn tante de boel in ging pakken. Nu gaan we nog even een drankje halen op het terras bij het zwembad. Dit is ons aangeboden omdat we voor de tweede keer hier een huisje huren. Aaaaahhhgg, jammer dan, het café is maar tot 21:00 uur open. Geen gratis drankjes….. dus hebben we het thuis maar op een zuipen gezet en hebben nog een potje gekaart. Daarna eventjes slapen want we moeten om 6:25 uur vliegen dus om 4:30 opstaan…..Gaaahaap…Gaaahaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 16787

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: