Dag 29: dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 29: dinsdag 26 juli - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 29: dinsdag 26 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Cairns

Na ongeveer vier uurtjes slapen werd ik wakker gemaakt door mijn tante om te gaan douchen. Nadat ik gedoucht had hebben we alle spullen snel in de auto gegooid en zijn naar het vliegveld gereden. Op de vluchtinformatie stond dat je voor een binnenlandse vlucht een half uur van te voren ingecheckt moest zijn, maar op het vliegveld kregen we te horen dat het een internationale vlucht omdat het vliegtuig uit Singapore kwam en doorvloog naar Cairns. Gelukkig is alles goed gekomen. In Cairns aangekomen hebben we onze huurauto opgehaald en zijn naar het hotel gereden. Omdat de kamer nog niet klaar was gingen we de stad verkennen. We kwamen eerst bij een soort van parkje langs het strand uit, terwijl we terrasjes zochten. Na een stukje rijden hebben we ze gevonden. Mijn oom en ik waren wel aan een bakje koffie toe na zo’n vlucht. Samen met een lekker appeltaartje hebben we met z’n drieën overlegd wat we de komende dagen gaan doen. Na de lunch zijn we bij een klein reisbureautje allerlei tours gaan boeken zoals: een snorkeltocht – een nacht wandeling door het regenwoud en Jungle Surfing. Wat dat allemaal inhoud ga ik jullie later vertellen als ik het heb gedaan. Toen we naar buiten liepen stond er een band te spelen. Later bleek dat het de band van de Amerikaanse Marine is, waarvan morgen een schip hier aankomt. Het was een gratis openlucht concert dat ik het Ocean Jazz Concert noemde. Daar hebben we heerlijk in het gras zittend naar geluisterd. Het was een kompleet optreden van 1,5 uur. We hebben daarna een stukje langs de haven gelopen om te kijken met welke boot we morgen gaan. Toen we terug liepen hoorden we muziek en het klonk lekker swingend. We kwamen een informatie bord tegen en er stond dat er een zumba clinic werd gegeven. Dat is wel leuk om te zien, want er was best wel een grote groep op afgekomen en ze deden allemaal mee. We zijn verder gelopen naar een ander straatje wat we nog niet hebben gehad, maar bijna alle winkels waren al gesloten. Na het eten zijn we snel wat boodschappen gaan doen, anders hebben we morgen geen ontbijt. In het hotel is iedereen z’n eigen ding gaan doen. Ik ging mijn verslag maken, mijn tante opruimen en de big man ging foldertjes lezen wat er nog meer te doen is. We zijn vroeg naar bed gegaan want we moeten morgen vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 16784

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: