Dag 26: zaterdag 23 juli - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 26: zaterdag 23 juli - Reisverslag uit Batchelor, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 26: zaterdag 23 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Batchelor

Deze dag begon, nog vóór het ontbijt, met een heerlijk warm bad bij Mataranka Hot Springs.



Het zijn verschillende heetwaterbronnen over een klein riviertje verspreid. Er is een pad aangelegd en een trapje om het water in te komen. Vervolgens kun je de linksaf ongeveer 50 meter en rechtsaf ongeveer 150 meter zwemmen. Het water is + 35º C. Er staat een behoorlijke stroming waardoor terugzwemmen moeilijk is. Daarom is aan het eind van de 150 meter ook weer een trapje gemaakt om het water uit te komen. Alleen het pad terug bestaat uit los liggende steentjes. Daar moet je met je blote voeten overheen. Dat is niet zo prettig, maar wij bikkels doen dat gewoon. Na het ontbijt zijn we naar Katherine gereden en hebben bij het Visitor Centre een cruise geboekt door de Katherine Gorge. Omdat we wat tijd over hadden, hebben we mijn laatste verslagen op internet gezet. De Nitnit Dreaming 2 Gorge Cultural Cruise was een prachtige boottocht door 2 van de in totaal 13 Gorge’s die je hier kunt vinden.
De cruise duurde 2 uur, waarbij je naar de eerste Gorge een stukje moest lopen en vervolgens op de volgende boot door de tweede Gorge ging. De terug weg was uiteraard het zelfde, maar dan andersom. Bij de aanlegsteiger van de boot stonden een rij bomen waarin honderden vliegende honden zaten (hingen). Ik heb altijd gedacht dat die beesten niet tegen licht konden, maar dat is blijkbaar niet zo, ze hingen namelijk in de volle zon. Tijdens de cruise vertelde de kapitein/gids ons dat het water in 2006 hier in de Gorge’s 7 meter hoger stond dan op dit moment. Dit is voor ons haast niet te geloven, onwaarschijnlijk.
Om 15:30 uur waren wij weer terug in Katherine en terwijl mijn oom ging tanken, gingen mijn tante en ik moeders bellen. Daarna zijn we aan één stuk door gereden naar Batchelor. Dit is niet zo spannend, dus viel ik in slaap. Vlak voor Batchelor riep mijn oom:”Hé, Legemate, waar motten we naar toe?”, want ik ben tenslotte de navigator. In Batchelor aangekomen hebben we brood gekocht in de enige winkel die daar is. Na het eten hebben we weer een ouderwets potje gekaart. Morgen hoeven we niet zo vroeg op, dus ging ik om 00:10 uur slapen. Welterusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Batchelor

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 16797

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: