Dag 25: vrijdag 22 juli - Reisverslag uit Mataranka, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 25: vrijdag 22 juli - Reisverslag uit Mataranka, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 25: vrijdag 22 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Mataranka

Op weg naar Mataranka zijn we eerst langs Maguk ( Barramundi Gorge) gegaan. Dit was weer eens een ouderwetse 4WD route, waar mijn tante zo vrolijk van wordt. Aansluitend was het een wandeling die vlak langs het water liep, waarvan mijn tante ook weer de zenuwen kreeg, omdat er levensgrote borden met waarschuwingen voor krokodillen staan. Ik vond het zo leuk om mijn tante te laten schrikken, dat ik een steen in het water gooide. Jullie kunnen wel raden wat er toen gebeurde. Inderdaad, ze schrok zich helemaal maar dan ook echt helemaal te pletter. Hihi! Het was een mooie wandeling en aan het einde kwam je bij de waterval waar mensen aan het zwemmen waren. Wij hadden onze zwembroeken niet mee vanwege de waarschuwingen voor krokodillen. De volgende halte op onze route was Gunlom. Ook hiervoor moesten we weer 37 km enkele reis over dirty road en na een korte wandeling kwamen we bij een grote zogenaamde “plunge pool” onder de waterval. Er was op dat moment niemand aan het zwemmen, daarom durfde mijn oom niet. Even later kwamen er toch nog een stel Aussies, die zonder blikken of blozen het water in gingen. Ik ging daar gelijk achteraan, en mijn oom durfde toen ook. Vlak nadat wij het water uit gingen, kwam er een waterslang voorbij zwemmen. Nu mogen mijn oom en ik, van mijn tante, nergens meer zwemmen, alleen als het door de president veilig is gesteld.
Verder heb ik onderweg heel veel termietenheuvels gezien. Eentje was 3 keer zo groot als dat ik ben. Ik moet nog wel even uitzoeken wat termieten zijn. Volgens mij zijn het een soort mieren, maar dat wil ik wel zeker weten. Vlak voor Mataranka kwamen we heel veel bosbrandjes tegen. In het donker was het wel een gaaf gezicht. Aan de eigenaar van de camping hebben we gevraagd waarom die brandjes gesticht werden. Hij legde uit dat dit gedaan werd om het gras kort te houden. ’s-Avonds hebben we naar een telefooncel gezocht om de schoonzus van mijn oom te bellen, want die was jarig. Op weg daar naar toe kwamen we hele kuddes Walibi’s tegen. Dit is een kleiner soort kangoeroe. Oet moan, en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mataranka

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 16785

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: