Dag 24: donderdag 21 juli - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 24: donderdag 21 juli - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 24: donderdag 21 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Jabiru

Deze zonnige dag begon met een wandeling naar de Mirrai Lookout. De wandeling naar boven was zwaar, maar niet zo zwaar dat je zegt “phoe ik kan niet meer, ik wil terug naar beneden”. Boven aangekomen zag je om je heen alleen maar bomen en wat bergen. Achteraf hadden we er spijt van dat we het hebben gedaan, want je had niet zo’n mooi uitzicht. Om toch nog een leuke wandeling te maken, zijn we naar Nourlangie Rock gegaan. Daar zijn rotstekeningen van de Aboriginals van vroeger. Bij sommige rotstekeningen dacht ik dat die er gewoon op zijn gespoten. Aan het einde van de wandeling kwamen we eindelijk een levende kangoeroe tegen, en hij stond volgens mij 1 meter van ons vandaan. Gelukkig nog een “levende” kangoeroe gezien. In de auto hebben we even werkoverleg gehouden, of we zouden gaan zwemmen, of dat we nog een wandeling zouden maken. We hebben voor het zwemmen gekozen, want het was ongeveer 33 graden. Ik ben samen met mijn oom naar het zwembad gereden. Het zwembad was een Olympisch zwembad. 50 bij 25 meter. Ik denk dat als je zo’n zwembad in Nederland hebt, bij 33 graden, je niks meer ziet van het water. Hier waren er maar 5 mensen, incl. wij, in het water. Na een verfrissend duikje zijn we naar Ubirr Rock gereden voor een prachtige zonsondergang. Het was een kleine wandeling naar boven waar je het beste zicht had over de vallei. Het is zover, de zon gaat onder en de lucht kleurt mooi oranje. Alleen jammer dat er wel een hele grote rookwolk was, van een bosbrand een eind verderop, die als een soort nevel het zicht beperkte.
Bij ons huisje aangekomen zijn we gaan koken in onze gemeenschappelijke “buiten”- keuken.
Dit is een gasbarbecue, gaspit en klein aanrecht met wasbak, die je samen met de buren kan gebruiken. Mijn tante ging bezig met de groenten, die zij vanochtend al voorbereid had en ik ging met de barbie stoeien. Ik hoor jullie al denken, “speelt Jasper met Barbie’s?!”…. Ja ik speel met een barbie. Die Aussies noemen een barbecue, barbie. Ik ging dus de biefstukken bakken. Samen hebben we met de buren gegeten (Enjoy your meal, mate!) en nagetafeld. Weer niet gekaart want morgen moeten we vroeg op om te vertrekken richting Mataranka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jabiru

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 16782

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: