Dag 23: woensdag 20 juli - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 23: woensdag 20 juli - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 23: woensdag 20 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Jabiru

Gelukkig mocht ik uitslapen tot 05:30 uur! Geweldig ! We gingen namelijk een cruise maken over de South Aligator River. Dit gebied wordt “Yellow Water” genoemd, maar men weet eigenlijk niet precies waarom. Er zijn verschillende verhalen over, die ieder op hun beurt een verklaring geven voor deze benaming. Om 06:45 vertrok de boot. Onderweg kregen we uitleg van de dieren die we zagen, en over de natuur om ons heen. Zo zagen we heel veel mooie vogels, wilde paarden, wilde varkens en mooie lelies. We zijn ook heel wat krokodillen tegen gekomen. Dat is echt gaaf, want de kapitein brengt je dan tot op 1 meter afstand tussen jou en de krokodil, echt vet is dat. Bij deze cruise kreeg je er een ontbijt bij. Dat was uitgebreid, niet normaal. Ik had voor de komende 6 uur genoeg gegeten, en lekker dat het was. We dachten eerst dat we gewoon een pakketje kregen met een broodje, een pakje melk en een appel. Na het ontbijt zijn we naar de Jim Jim Falls gereden. De weg erna toe was echt gaaf. Kuilen, hobbels, plassen en scherpe bochten. Mijn tante zat zoals gewoonlijk weer paniekerig te doen. Ze zat er ook heel comfortabel bij. Ik heb nog nooit iemand gezien die zo comfortabel in de auto zit. De wandeling naar de waterval was echt heel zwaar. Je moest over de rotsen, door de rotsen, onder de rotsen en al dat soort manieren. Eigenlijk loop je hier over de bodem van de rivier. In het zogenaamde “wet season” staat hier het water een paar meter hoger en is dit gebied ontoegankelijk. Mijn tante vond het te zwaar en is vlak voor het einde, bleek achteraf, gestopt. Ik ben verder gegaan samen met mijn oom. Na een wandeling van een uur waren we er. Ik heb nu nog steeds spijt dat ik mijn zwembroek niet had meegenomen, je kon er namelijk zwemmen. Ik had het bloed en bloed heet. Als het mocht was ik met mijn kleren en al in het water gesprongen, maar dat mocht niet. Daarom ben ik met mijn gezicht in het water gaan liggen. Heerlijk verfrissend was dat zeg. De terugreis vond ik minder zwaar dan de heenreis. Gelukkig ben ik heelhuids aangekomen. Mijn oom had namelijk een steen tegen zijn scheenbeen gehad waardoor het ging bloeden als een gek. Hij had gelukkig nog een zakdoek in z’n zak, die hij om de wond kon doen. Bij de cruise van vanmorgen kon je voor 20 dollaar nog een cruise erbij boeken. Dat hebben wij gedaan voor de zonsondergang. De cruise was bijna hetzelfde als die van vanmorgen, alleen was het in plaats van de zonsopgang, een zonsondergang, haha. Het was minder mooi dan in de ochtend, we zagen veel minder vogels. Na de cruise zijn we terug naar het huisje om heerlijk te gaan eten. Ik ben na het eten gelijk naar bed gegaan, want ik was helemaal kapot. Toen mijn tante wilde gaan douchen, werd zij door het buurmeisje gewaarschuwd voor een enorme kikker die op het pad zat. Deze kikker schijnt erg giftig te zijn. Jullie kennen mijn tante inmiddels….. ze wilde het liefst een enkeltje Nederland. Ik, als topfotograaf tijdens deze vakantie, lag al te slapen, dus is er geen foto van de kikker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Jabiru

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 16807

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: