Dag 35: maandag 1 augustus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 35: maandag 1 augustus - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 35: maandag 1 augustus

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

02 Augustus 2011 | Australië, Cairns

“Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria.in de gloria, in de gloria! Hieper de piep, HOERA!!!!” Gefeliciteerd tante. We hebben ons gister ingeschreven voor een wandeling door de Lava Tubes. Dat zijn tunnels die gevormd zijn door een vulkaanuitbarsting. Om 08:00 uur werden we opgehaald en reden we naar het startpunt van de wandeling. Onderweg kwamen we een paar kangoeroes tegen. Gelukkig nog een paar levende kangoeroetjes gezien. Het eerste stukje dat we liepen was boven de grond, maar na een paar meter lopen gingen we een tunnel in. De tunnel zelf is een raar verschijnsel vind ik, het plafond is namelijk ook van lava. Dat komt doordat de lavastroom aan de oppervlakte, dus het bovenste gedeelte, is uitgehard en de rest van het lava heeft zo de tunnel gevormd. Wij zijn door twee tunnels gelopen en kregen wat uitleg over hoe dat in elkaar zit. Daar hebben we een paar foto’s gemaakt en zijn naar de uitgang gelopen. Toen we terug reden zijn we nog langs een uitkijkpunt gereden. Daar konden wij in de verte de vulkaan zien, waarvan wij aansluitend de kraterrand zouden beklimmen en er omheen lopen. Hier hebben we weer een kangoeroe gezien. Al 2 kangoeroes op de teller van vandaag. Bij de trein aangekomen hebben we uitgecheckt en zijn we richting Cairns gaan rijden. We wilden dus die wandeling maken bij de krater, maar die konden we helemaal niet vinden. Volgens mijn oom is het slecht aangegeven op de kaart, maar volgens mij wilde hij niet naar mij luisteren. Mijn oom zei: “Ik geloof het wel en we zijn doorgereden richting Yungaburra. Daar zijn twee kratermeren. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt bij The Crater en Dinner Falls. Daar hebben we ook gelijk geluncht. De krater was ongelofelijk diep. Op het bordje staat dat het vanaf het uitkijkpunt naar het wateroppervlak al 58 meter is en vanaf het wateroppervlak naar het diepste punt meer dan 80 meter. De waterval vonden mijn oom en ik nep want er was een soort van dam in gemaakt. Terug bij de auto zijn we verder gereden naar de twee kratermeren. We hebben een stop gemaakt bij Curtain Fig Tree. Dat is een boom waarbij de wortels boven de grond hangen. Dat is een heel raar gezicht want je kan er niet doorheen kijken. We zijn eerst bij Lake Eachem geweest om te kijken of daar nog een wandeling was, die was er wel, maar mijn tante mocht kiezen omdat ze vandaag tenslotte jarig is. Iets verder op ligt Lake Barrine, dat is het andere kratermeer en daar hebben we een hele korte wandeling gemaakt. Verder zijn we onderweg richting Cairns alleen gestopt bij een paar uitkijkpunten. Mijn tante vond de weg naar Cairns toe helemaal niks omdat het een slingerweg is boven op een berg. In Cairns aangekomen hebben we bij het hotel ingecheckt en zijn daarna een hapje gaan eten. Na het eten is mijn tante de tassen in gaan pakken, mijn oom wat foldertjes verscheuren en ik dit verslag typen. Verder in de avond hebben we een feestje gevierd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 16810

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: