Dag 31: donderdag 28 juli - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 31: donderdag 28 juli - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 31: donderdag 28 juli

Door: JasperLagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2011 | Australië, Sydney

In de auto richting Cape Tribulation zijn we eerst naar een paar stranden gegaan die heel mooi zouden moeten zijn. De eerste heet: Trinity Beach. In het boek staat dat je er kan zwemmen, maar bij het strand staat een bord met een plaatje van een krokodil en een plaatje van een kwal erop. Dat betekent dat je er niet kan zwemmen. Dat vonden mijn oom en ik natuurlijk heel jammer. We zijn ook bij het schoonste strand van heel Australië geweest en dat is: Palm Cove Beach. Ook daar stond weer een bord dat je er niet mag zwemmen. Dat was al weer een teleurstelling voor mijn oom en ik. Bij Rex Look Out hebben we een paar foto’s gemaakt en zij we meteen door gereden naar Mossman Gorge. Daar wilden we gaan zwemmen, maar het water was ijs en ijs koud. We hebben daarom maar een wandeling gemaakt door het bos. Mijn tante raakte onderweg in paniek alleen omdat ik haar hak raakte. Ook viel er een blad vlak naast haar, dacht ze dat het een slang was, en al dat soort rare dingetjes gebeurde met haar. Mijn oom bleef iets achter om een foto te maken en had het geluk een slang te zien. Vlak voordat we bij de auto waren, hoorden we dat er een Casuaris in de buurt was. Jammer genoeg hebben we hem niet kunnen spotten. Verder hebben we onderweg niet meer zoveel gedaan. Alleen met de pond een rivier over. Dat is belachelijk duur zeg. Om 2 keer met die pond op en neer te gaan, betaal je 22 dollar. Slaat nergens op, maar ja wat doe je eraan. Aan de overkant hebben we een kwartier moeten wachten omdat er wegwerkzaamheden waren. Mijn tante zat zoals gewoonlijk heel erg paniekerig te doen onderweg vanwege een nachtwandeling die we morgen gaan maken, maar dat is ook wel spannend. Bij ons huisje aangekomen hebben we het drinken in de vriezer gezet en hebben achter het huisje lekker zitten drinken en geprobeerd de kikkers die we wel hoorden, maar niet zagen, te spotten. Na het lekkere drankje was het alweer etenstijd en zijn we naar een restaurant in de buurt gereden. Ik heb daar overheerlijke kangoeroe gegeten, want het was een heel goed restaurant, dat ons aanbevolen was door het meisje van het huisje. Dit is trouwens een hele aparte accommodatie, maar daarover morgen meer, want toen wij aankwamen was het al aan het schemeren en konden we niet meer zo goed alles bekijken. Na het eten hebben we thuis nog even lekker koffie gedronken en heb ik dit verslag geschreven. Welterusten!

  • 29 Juli 2011 - 14:49

    Joke Boon:

    Wat een avonturen beleven jullie toch, geweldig! Voel wel met Tina mee hoor, al die enge dingen,ook net iets voor mij haha!
    Veel plezier nog, groetjes

  • 29 Juli 2011 - 19:57

    Marian Drent:

    Ha, Jasper Tina en Frans,
    Ik hoorde van Eba dat ik jullie kan volgen. Ik heb niet alles gelezen, maar o.a wel van die kikker in de toiletpot....hahaha! Ook dat je hebt gedoken..jij bent wel een bofkont hoor met zo'n oom en tante..! Een geweldige reis en wat maken jullie veel mee. Goed van je om zo'n dagboek erop na te houden, Fantastisch! Nog hele fijne dagen en goede reis. Groeten aan Tina en Frans en voor maandag Tina een fijne verjaardag en alvast gefeliciteerd. Geniet nog veel met z'n drietjes.
    Groeten , Marian

  • 29 Juli 2011 - 21:15

    Coby:

    ha die jasper,wat leuk om jou verhalen te lezen!
    nog heel veel plezier en een hele mooie tijd nog daar.
    groeten van Marco,coby,luuk en manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jasper

Actief sinds 25 Juni 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 16791

Voorgaande reizen:

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Rondreis Alaska en Canada

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Bangkok-Australië-Singapore

Landen bezocht: