Dag 18 Vrijdag 31 juli - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 18 Vrijdag 31 juli - Reisverslag uit Haines Junction, Canada van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 18 Vrijdag 31 juli

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 Augustus 2015 | Canada, Haines Junction

Een hele sportieve dag gehad vandaag. We wilden eerst meteen een hele zware wandeling maken, maar vanwege de knie van Tante T hebben we eerst een wat minder zware wandeling gemaakt om te kijken hoe het ging, de Spurce Beetle trail. Maar het ging totaal niet, maar dat kwam niet door haar knie, maar omdat het pad vol met boomwortels lag. Dat vond ze maar niks om over te lopen. Dus waren we al na 5 minuten omgedraaid om aan het echte werk te beginnen. De King's Throne trail in het Kluanepark. We hebben de auto geparkeerd en zijn met goede moed begonnen. In het begin was het nog gemakkelijk, maar na een uur veranderde dat totaal. Klimmen, klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Eerst waren het keien, toen werden het boomwortels en als laatste losse stenen op een steile helling. Lekker schuiven dus. Maar je had wel echt een fantastisch uitzicht over Kathleen Lake. Die keien en de wortels gingen nog wel, maar dat klimmen over die losse stenen is zijn echt gekkenwerk. Na elke tien meter die je had gelopen moest je 1 minuut bijkomen. Dus hebben we maar besloten om niet helemaal naar de top te gaan want dan zijn we volgende week nog niet terug. We vonden het op 1 kilometer hoogte wel genoeg en hebben toen maar een kleine lunchpauze ingelast. Maar dan komt weer een loodzwaar stuk, de afdaling. Dat is misschien nog wel zwaarder dan de weg omhoog. Ik loop altijd wel een stuk vooruit omdat ik dan op mijn eigen tempo kan lopen. Onderweg ben ik 2 Canadezen tegengekomen en ben ik met hun tot aan de auto terug gelopen. Bij de auto heb ik nog ongeveer een half uurtje moeten wachten totdat Ome F en Tante T er waren. Maar één ding is zeker, we zijn trots op Tante T! Dat ze dit toch maar even met haar knie, eventjes doet. Van boven af zagen we, aan de overkant van Kathleen Lake, 2 kleine rode stipjes. Die 2 rode stipjes waren 2 stoeltjes waar we gisteravond in hebben gezeten toen we die korte wandeling hadden gemaakt. Alleen ome F wilde daar nog foto's van hebben dus hebben we toen nog een keer die kleine wandeling gemaakt langs Kathleen Lake. Daar had je ook een mooi overzicht over de wandeling die we net hadden gemaakt. Daarna nog wat brood en drinken gekocht voor morgen en toen onze wandeling gevierd met een drankje bij het huisje. Maar toen we bij de bakker brood hadden gehaald, was er een man bezig met een geluidsinstallatie, dus heeft ome F gevraagd wat er ging gebeuren. Vanavond word er een klein optreden gegeven, dus was dat onze volgende planning. Na het eten zijn we terug gereden naar de bakker en hebben daar genoten van de muziek. Toen het afgelopen was zijn we weer terug gegaan, is tante T de koffers in gaan pakken, ome F gaan douchen en ik ging een beetje niksen. En zo is de dag al weer voorbij.

• 01 Augustus 2015 - 09:50

Ella:

De verslagen zijn geweldig Jasper!