Dag 24 6 augustus - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 24 6 augustus - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 24 6 augustus

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Seward

Vroeg opgestaan voor een hele mooie excursie. We gaan met een air boot (zo'n boot met een propeller achterop) naar een gletsjer varen. Maar dan wel wat kleinschaliger dan dat we in Valdez hebben gedaan. Om kwart voor 10 hadden we ons gemeld en moesten we nog wachten op andere mensen die mee gingen. Terwijl we aan het wachten waren vertelde de organisator dat hij een paar jaar geleden Andre Kuijpers bij zijn excursie had. En dat vertelde hij met een hele grote glimlach. We waren met in totaal 9 gasten waaronder 5 Nederlanders, wat best leuk was! Het eerste stuk moesten we met een soort van monstertruck maar dan kleiner, door allerlei rivieren en rivierbedden. En ook nog door diepe kuilen, waardoor je zo van je stoel stuiterde. En dat kan gewoon met zo'n auto want tussen de grond en de onderkant van auto zit wel anderhalve meter. Onderweg kwamen we 1 moos tegen maar dat was wel een eindje verderop en er zaten allemaal bosjes voor dus kregen we hem niet op de foto. Bij de bootjes werden we in 2 groepen verdeeld, de ene groep ging met de air boot, en de ander met een jet boot. Maar op terugweg zouden we van boot ruilen. Op het water kwamen we een soort van ijssculpturen tegen, ja weet eigenlijk niet hoe ik ze moet noemen. Maar het was in ieder geval prachtig! Eenmaal bij de gletsjer sta je met een mond vol tanden naar die gletsjer te kijken, zo immens groot is het. We waren eerst nog een paar minuten met de boot daar rond aan het varen, en daarna zijn we aan land gegaan. Vanaf het land had je een prachtig overzicht over gletsjer. Ook was er een klein tentje waar ze koffie en warme chocolade melk hadden. We hebben daar met z'n allen lekker wat gedronken en we kregen allemaal een zakje pinda's. Steeds kregen we bezoek van Jerry, de eekhoorn. Hij bleef maar pinda's bij ons schooien. En hij at ze zelfs later zo uit het zakje. Na een klein uurtje gingen we weer terug met de boot en daarna weer met de monstertruck. Weer terug bij de auto hebben we als eerst een supermarkt opgezocht want we hadden geen melk voor de lunch. Tante T en ik zijn de winkel in gerend en waren eigenlijk van plan om alleen melk te halen. Maar uiteindelijk kwamen we terug met 3 boodschappen tassen. We hadden nog een kleine snack gekocht voor bij de lunch. Nog even snel getankt en zijn we daarna aan 1 stuk door gereden naar Seward. In Seward hebben we het huisje opgezocht, en wat een kast is dat zeg. Echt knap groot. Snel alle spullen uit de auto gehaald en daarna wat boodschappen gedaan voor de komende dagen. Terug in het huisje is tante T aan het koken gegaan en ben ik achter de laptop gekropen en ome F is wat gaan lezen. Na het eten hebben we met z'n alle een film gekeken en daarmee de dag afgesloten.