Dag 3 16 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 3 16 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 3 16 juli

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Tante T had gisteren aan de receptie gevraagd of we extra handdoeken konden krijgen, nou dat was geen probleem en werd geregeld. Dus wij lekker slapen, 02:30, telefoon gaat. De nachtportier die even wat handdoeken komt brengen. Hij moest vast gedacht hebben dat we dan nog wakker waren, Mafkees. Weer trokken we de gordijnen open, en gelukkig zagen we nu geen mist, We zagen niks! Want dat krijg je als de zon vol in je ogen schijnt. Dus op naar het WTC voor een mooi uitzicht over New York. Mijn oom en ik zijn naar de top geweest want mijn tante houd niet van hoogtes. Bovenin aangekomen had je een geweldig uitzicht over de hele stad. Echt prachtig! Mijn oom en ik hebben daar zeker wel ruim 1 uur rondgelopen en heel veel foto's gemaakt. Na een tijdje zijn we weer terug naar beneden gegaan want we hadden het daar wel gezien. Als je aan New York denkt, denk je aan het Vrijheidsbeeld. Dus dat is een must wat je moet zien als je daar bent. Dus zijn met een ferry langs het Vrijheidsbeeld gevaren. Weer terug op het vaste land hebben we de metro naar de Brooklynbridge gepakt en hebben we over de brug gelopen. Het is toch wel heel apart dat die brug al meer dan 125 jaar oud is en nog steeds intact is. Op de armleuningen van de brug heb ik de verjaardagen van Ramira en Manon opgeschreven die morgen jarig zijn. Dus Ramira en Manon, jullie zijn nu ook bekend in New York. Nadat we de wandeling terug hebben gemaakt vanaf de Brooklyn bridge zijn we met de metro richting het Rockeffeller center gegaan. Ooit was er een man genaamd John. D Rockefeller die multibiljonair was. Hij wilde een stad in een stad bouwen. Het Rockefeller center is dan de "stad" die in hartje New York staat. Het zijn 19 wolkenkrabbers bij elkaar die dan de "stad" vormen. Tegenwoordig worden in die wolkenkrabbers allerlei tv programma's opgenomen. We hebben daar wat rondjes gelopen en wat foto's gemaakt. Mijn maag begon te knorren dus zijn we richting ons hotel gelopen want in die omgeving zijn allerlei restaurantjes. Maar zowat elk restaurant zat stamp en stamp vol. Maar gelukkig kwamen we een pizzaria tegen waar ze nog plek hadden voor 3 personen. Maar het was niet een gewone pizzaria, nee het was zo geregeld dat je een bodem kon bestellen, dat koste al 19 dollar (dat dus nu ook bijna 19 euro is) en dan moest je ook nog je toppings los bijbestellen. Die koste dan weer $ 3.95 per topping. Dus wij hadden alle drie een pizza besteld met maar 1 of 2 toppings en daar betaalde je dan 25 euro voor p.p. Maar je bent nou eenmaal in New York en daar is alles duur. Toen we onze dure pizza op hadden zijn we maar terug gegaan naar het hotel want morgen begint het echte avontuur.