Dag 26 8 augustus - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 26 8 augustus - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 26 8 augustus

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Homer

Lekker uit kunnen slapen want het was toch niet zulk lekker weer en we hebben toch een reisdag voor de boeg. Met alle koffers in de auto zijn we naar Homer gereden waar ons nieuw avontuur op ons ligt te wachten. Na een klein uurtje rijden zijn we gestopt bij een parkeerplaats met een prachtig uitzicht over de bergen met een meer eronder. En er waren hier ook toevallig Nederlanders en hebben daar eventjes mee staan praten. Nadat we uitgepraat waren zijn we verder gereden. Onderweg kwamen we langs het Kenai National park waar allerlei wandelingen te doen zijn. Dus we zijn het park ingereden en bij het Visitor Center gestopt, alleen die was dicht... Dus zijn we wat verder doorgereden en daar het park in gegaan. Daar hebben we bij een meertje ons brood gegeten en weer door gereden. Ome F had in een boek gelezen dat we langs een klein plaatsje,Ninilchik, zouden komen met een Orthodox Russisch kerkje en dat wilde hij wel zien. Daar stond een hele oude kerk en we zijn die even van binnen en van buiten gaan bekijken. Eerst eigenlijk alleen van buiten want we konden niet naar binnen, maar na 5 minuten kwam er een vrouw met de sleutel zodat we naar binnen konden. Verder op de route lag ook weer zo'n zelfde plaatsje, Nikolaevsk. Daar hebben we ook een kijkje genomen bij het kerkje, en het is wel een dooie bedoeling daar zeg. Helemaal geen leven, maar dan ook echt helemaal niks. Niemand op straat, geen auto, helemaal niks. Dat hadden we al snel genoeg gezien en hebben onze route vervolgd. Homer noemt zichzelf "Halibut Fishing Capital of the World" dus moet ik hier natuurlijk wel op heilbot gaan vissen. Nog even snel wat foto's gemaakt dat ik bij dat bord sta, waar dat opstaat en toen zijn we gauw door gereden naar het Visitor Center om te kijken wat de mogelijkheden zijn. We hebben daar wat rond gebeld en hebben gekozen voor een combotrip. Dan ga je een halve dag op zalm, en de andere helft van de dag op heilbot vissen. We zijn naar het kantoor gereden van de organisatie en hebben daar alles afgehandeld. En nu is het tijd om ons huisje op te zoeken. Dat was niet een hele moeilijke opgave. En wat heeft Tante T het toch weer mooi uitgekozen. Een prachtig uitzicht over de baai met op de achtergrond de bergen en gletsjers. We hebben de koffers uitgepakt en een lekker hapje gegeten. Na het eten hebben we wat boodschappen gedaan voor morgen voor mij. Tante T heeft alles voor mij klaargezet en ik ben lekker naar bed gegaan want ik moet morgen om 06:30 in de haven zijn.