Dag 25 7 augustus - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 25 7 augustus - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 25 7 augustus

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Seward

We gaan vandaag (alweer) een prachtige cruise maken. Nu de Kenai Fjords Natural Park. We hadden ook natuurlijk weer het geluk dat we geweldig weer hadden. Om 9 uur hadden we ons gemeld bij de balie en zijn we daarna meteen de boot op gegaan. Nog een paar korte instructies en zijn daarna de haven uitgevaren de mooie natuur in. Alleen we zaten wel met een probleem, we hadden geen geld bij ons.... En als je iets wilde drinken moest je ervoor betalen. Maar we hebben gelukkig 20 dolar van iemand kunnen lenen. En nog geen 5 minuten onderweg en de zeeotters lagen op ons te wachten. Naarmate we de haven steeds verder achter ons zagen zien liggen, werden de dieren ook steeds actiever. Het duurde niet lang meer voordat er een walvis gespot was. Alleen stond ik aan de verkeerde kant van de boot te kijken, dus heb ik hem helaas niet kunnen zien. Maar een klein uurtje later kwamen de orka's ons even begroeten. En daar heb ik prachtige foto's van kunnen maken. En we zijn alweer een paar uurtjes onderweg dus word het ook lunchtijd dat tante T niet is een keer zelf heeft gemaakt, maar werd geregeld door de organisatie. Na de lunch ben ik lekker buiten gaan zitten want van dit weer moeten we natuurlijk wel genieten. Ik zat alweer met de camera in de hand want als er wat gespot word, wil ik natuurlijk wel als eerste erbij zijn. We vaarden langs een eiland waar allemaal zeehonden lekker lagen te zonnen. En wat kunnen die beesten stinken zeg, niet te houden. En we hadden weer het geluk dat we daarna al weer heel snel een orka hadden gespot. In eerste instantie dachten we dat het om 1 orka ging, maar het bleek een hele familie te zijn. Een stuk of 6 volgens mij. Maar waar we voor gekomen zijn is de Aialik Gletsjer. En is toch net weer wat anders dan de gletsjer waar we waren geweest in Valdez. We hebben bij die gletsjer rond gedobberd en hadden ook weer heel veel geluk. Er kwamen stukken van ijs afvallen van heb ik jou daar. De kapitein zei zelfs "I've never seen that much fallen of in the last weeks". En dat heb ik gelukkig allemaal op film, dus kunnen jullie dat bewonderen als ik thuis ben. Want de vorige keer hadden we proberen foto's te maken, alleen dat werkt niet zo goed als je iets wit moet fotograferen met een witte achtergrond. We zijn terug gevaren richting de haven en zijn onderweg gestopt bij Fox Island. Hier werd voor ons een dinerbuffet geserveerd. Dus zat tante T met 1 portie diner teveel. Maar dat heeft ze mooi op kunnen lossen door dat in te vriezen. Onderweg zijn we nog langs verschillende eilanden gevaren met allemaal weer een apart verhaal. Inmiddels bij Fox Island aangekomen zijn we meteen de aanval ingegaan voordat alles op was. En het was nog best lekker ook. We hadden verwacht dat het wat minder zou zijn, maar dat viel dan wel reuze mee. We hebben mooi ons buikje rond gegeten en zijn toen aan 1 stuk door gevaren richting de haven. Alleen nu moesten we nog de mensen vinden waarvan we dat geld hadden geleend. En dat duurde ook nog wel eventjes. Maar gelukkig hadden we die snel gevonden en zijn we terug gereden naar het huisje. Daar hebben gezellig met z'n drieën een film gekeken en zijn we naar bed gegaan.