Dag 13 Zondag 26 juli - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 13 Zondag 26 juli - Reisverslag uit Dawson City, Canada van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 13 Zondag 26 juli

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 Juli 2015 | Canada, Dawson City

Eindelijk weer eens 'n keer in een heel groot bed voor mezelf geslapen. De crepés van gister avond waren nog over dus hebben we die mooi bij het ontbijt opgegeten, plus nog wat brood natuurlijk. De spullen alweer in de auto gepakt zijn we richting Dawson City gereden, in Canada. Tenminste, we dachten dat we daar naar toe reden. Want op een gegeven moment moest Tante T plassen en zijn we bij een visitor center gestopt. Dat visitor center heette 'Tetlin Wildlife Refuge' dus ik op de kaart kijken waar dat lag, lag dus bij de verkeerde grens overgang. Want we waren de borden 'Canadian Border' aan het volgen, maar het was de verkeerde grensovergang. Dus zijn we maar weer terug gereden naar de afslag die we wel moesten hebben. We hebben dus 277 km omgereden. Onderweg gestopt bij het plaatsje 'Chicken'. Dit plaatsje bestaat uit 35 personen in de zomer, en wel geteld 4 personen in de winter. Daar ook maar meteen ons brood opgegeten en weer getankt want anders zouden we het niet halen om vóór 20:00 uur bij de Canadese grens te zijn. Bij de grens aangekomen hebben we even moeten wachten maar we hadden geen criminele achtergronden dus konden wij gelukkig door rijden. De weg waar we nu op reden heet 'Top of the World highway'. En wat een uitzicht heb je hier vandaan. Het enige wat zo jammer was is dat het heel erg aan het regenen was. Maar eindelijk hebben we dan een Moos op de foto kunnen zetten. Maar niet 1 Moos, nee gelijk 2! En ze liepen zo voor onze auto uit. Maar door de regen hebben we niet hele mooie foto's kunnen maken, maar dat maakt niet zoveel uit. Maar vlak voordat we Dawson in reden, stopte de regen gelukkig en kwam de zon er een beetje door. We moesten nog alleen met de veerboot naar de overkant en dan hadden we onze bestemming bereikt. Voordat we gingen inchecken bij ons hotel kwamen we langs een restaurant, waarvan ons was verteld dat we daar zeker moesten gaan eten als we hier waren. Dus dat hebben we maar gedaan. Daar wat gegeten en ingecheckt in het hotel. Toen we nog in Tok waren, gingen we nog even naar het Visitor Centre om te vragen wat we in Dawson City konden doen. Er werd ons verteld dat er op dit moment een festival in de stad is. Dus daar zijn we maar naar toe gegaan. En wat een festival zeg, je kan het vergelijken met de parade die in we in Fairbanks hadden gezien. Het ging helemaal nergens over. Muziek was om te janken, tenminste dat vonden we alle drie. We hadden het er gauw gezien en zijn maar terug gegaan naar het hotel. Daar nog even een bordspelletje gespeeld en toen ons bedje opgezocht.

• 27 Juli 2015 - 11:58

Joke:

Jasper, wat een prachtige verhalen. Wat zullen jullie genieten! Doe de groetjes aan je oom en tante en nog heel veel plezier!