Dag 12 Zaterdag 25 juli - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 12 Zaterdag 25 juli - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 12 Zaterdag 25 juli

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Fairbanks

9 uur, de wekker ging af. Want om 10 was er een optocht in de stad omdat Fairbanks bekend staat om zijn goud. Ook hebben we alvast wat spullen ingepakt en in de auto geladen want we rijden straks naar Tok, onze volgende bestemming. Om kwart over 10 zijn we naar de parade gegaan, en wat een spektakel zeg! Wauw! Nee grapje, het was echt saai. Het waren een paar auto's uit de stad en de brandweerwagens die ze hier hebben, en wat kleine kinderen op fietsen, op skeelers en dat soort dingen. Meer niet, ja er werd snoep en foldertjes uitgedeeld. Meer was het niet, dus we waren al na een half uur uitgekeken. Toen maar richting Tok gereden, wat je eigenlijk uitspreekt als 'Took'. Onderweg ergens midden in het bos een lunchpauze gehouden. De weg naar Tok is een weg waar je eens in het half uur een auto tegenkomt. En in de verste verte geen huis te zien is. Dus even later kwamen we een heel rijtje brievenbussen tegen, en daar moest ome F een paar foto's van maken. Toen ben ik achter het stuur gekropen. Want tante T vond het niet goed als ik ging rijden, terwijl het wel mag hier in Alaska. Dus heb ik de laatste 2 uurtjes van de rit gereden richting het huisje. Bij het huisje moesten we maar 3 of 4 tassen uit de auto halen want we hadden het zo ingepakt want we blijven hier maar 1 nacht slapen en rijden morgen naar Canada. Nog even snel wat boodschappen gedaan voor morgen en weer terug gereden naar het huisje. Daar heeft Tante T ons eten opgewarmd en toen een beetje rustig aangedaan. Als toetje kwam de eigenaresse nog crepés brengen met een soort van monchou vulling en een bosbessen jam, en het was echt lekker! Maar deze avond hebben we niet afgesloten met kezen, maar met een potje vroeg naar bed gaan.