Dag 9 22 juli - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 9 22 juli - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 9 22 juli

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

23 Juli 2015 | Verenigde Staten, Denali

Vroeg uit de veren want we moeten straks al om 8.15 uur in het Denali park zijn voor onze bustocht. Toen we eenmaal alles in de auto hadden geladen zijn we richting het Denali park gereden en ons gemeld bij de balie voor de bustocht. Na een klein kwartiertje gewacht te hebben kwam onze bus eraan en zijn we ingestapt. De buschauffeuse gaf nog eerst een kleine uitleg over wat we moesten doen als we wilde dieren zagen. Mocht je een dier zien, riep je waar je hem zag doormiddel van een klok systeem. 12 uur was recht voor uit de bus, 3 uur recht naast de bus en ga zo maar door. Al rijdend gaf de chauffeuse uitleg over het park zelf en waar we allemaal reden, en over het wild wat er allemaal rond liep. Het eerste halfuurtje gebeurde er vrij weinig, maar daar kwam snel verandering in. Er liep een Moose! Toen iedereen dat hoorde leek het wel alsof ze riepen "hier gratis geld", in één keer keken alle mensen dezelfde kant op en was het trekken en duwen om bij het raam te komen. Maar helaas hebben we er geen foto's van kunnen maken want de Moose was zo verdwenen. Na een klein uurtje te hebben gereden kregen we een kleine plaspauze en een foto momentje. Na 10 minuten moesten we alweer terug naar de bus anders zou ons schema helemaal in de soep lopen. Hoppa! Onze eerste echte grizzly beer is een feit. Alleen was het wel jammer dat je heel moeilijk foto's van kon maken want alles en iedereen zat voor je uitzicht. Onderweg weer een paar keer gestopt bij een paar hele mooie uitzichtpunten, waaronder uitzicht op Mount Mckinley. Grizzly beer nummer 2 is alweer een feit! Hier gelukkig wel een beetje goede foto's van kunnen maken, maar toch niet op en top. En de kariboe hebben we ook alweer gespot vandaag, we gaan lekker! En daar zijn we dan, bij ons eindpunt genaamd: Eielson Visitor Centre. Ik heb geen idee waar het voor staat en waarom ze het zo hebben genoemd maar het is nou eenmaal zo. Daar heerlijk een broodje gegeten en lekker ander half uur in de zon gezeten en geprobeerd om een beetje bij te kleuren in de zon van het o zo mooie Alaska. Daar een korte wandeling gemaakt en daarna weer de bus gepakt richting het begin punt. En daar is grizzly beer nummer 3 alweer! We gaan de goede kant op, is vast ten compensatie van de vorige dagen. Niet heel veel later kwamen we weer een kariboe tegen, en dan heel dichtbij de bus. Denk wel dat het 4 meter was ongeveer. Een paar hele mooie foto's van kunnen maken. Denk je dat het is afgelopen met het wild, kom je weer een kariboe tegen! Het moet niet gekker worden. Maar de buschauffeur had er snel genoeg van en we zijn verder gereden. Nu vonden we het wel eens tijd om die bus uit te stappen en een wandeling te gaan maken. Een kleine wandeling gemaakt door het gebied en wat zien we daar nou weer? Ja het is weer een grizzly beer. Wel 150 meter onder ons, maar het is er toch eentje. Nu vonden we het alweer tijd dat we de bus terug namen naar het beginpunt. In de bus heb ik samen met een meneer gezellig zitten praten over van alles en nog wat. Natuurlijk hadden we het geluk dat we onderweg weer van alles tegen kwamen aan wilde dieren. Waar o.a. weer een grizzly beer, een kariboe, bergschapen en een Moose. Alleen de bergschapen waren denk iets van 5 kilometer verderop dus die kon je alleen zien met een verrekijker, en dan zag je ook alleen maar wat witte puntjes rond lopen op de berg. Weer terug bij het informatie centrum hebben we de auto gepakt en zijn naar ons hotel gereden, waar we ook gelijk een hapje hebben gegeten. Deze avond noem ik 'een zooitje'. Waarom ik het een zooitje noem? Ten eerste was de zalm van Tante T hartstikke zwart, maar daar kregen we ter compensatie, naast een nieuwe zalm voor Tante T, alle drie een gratis stuk taart voor. Kregen we uiteindelijk de rekening, stond er toch 2x taart op de rekening. Dat werd al snel opgelost door ons een nieuwe rekening te brengen waarop er helemaal geen taart op stond. Nou en nu komt het grootste zooitje van de hele avond. Zoals ik al net zei sliepen we ook in het hotel dat bij het restaurant hoorde. Ome F en tante T wilde dus inchecken, maar dat ging dus mooi niet. We stonden niet meer in het systeem. Hoe kwam dit? Nou, we zouden hier eigenlijk eerst 3 nachten slapen, maar we konden voor 2 nachten een beter adresje vinden dus hebben we 2 nachten geannuleerd. Wat bleek nou, hadden ze dus alle 3 de nachten geannuleerd. Maar gelukkig hebben ze dit mooi opgelost door ons in een luxer huisje te plaatsen wat 100 euro duurder is. Wij dus bij die huisjes inchecken, en echt alles werd voor je gedaan! Je bagage werd voor je gedragen, je werd naar je huisje gebracht, je hoefde niet eens de deur open te doen. Met een mooie kamer kunnen we de dag afsluiten met een gezellig potje kezen.