Dag 30 + 31 + 32 12 + 13 + 14 augustus - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu Dag 30 + 31 + 32 12 + 13 + 14 augustus - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Jasper Lagemaat - WaarBenJij.nu

Dag 30 + 31 + 32 12 + 13 + 14 augustus

Door: Jasper Lagemaat

Blijf op de hoogte en volg Jasper

15 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Homer

Nou Dames en Heren, dat was het dan alweer. Het avontuur in Alaska en Canada. De laatste paar uurtjes op dit prachtig stukje natuur op de wereld. Om 10 uur werd ik uit bed gestuurd en hebben we de laatste dingentjes gedaan. Auto wassen, koffers inpakken en dat soort dingen. En tante T heeft onze handbagage heel tactisch ingepakt, want we moeten in New York 16 uurtjes wachten op de vlucht naar Parijs. Dus in de handbagage heeft ze wat zomerse kleren ingedaan omdat het in New York 29 graden is, en om dan met een lange broek te lopen is ook niet alles. En dan is het 12 uur, tijd om uit te checken. Gelukkig mochten we van de eigenaar nog even bij het huisje, want om dan nu voor 6 uurtjes op het vliegveld te zitten moet je ook niet willen. En toen kwam Ome F erachter dat we de auto om half 1 in moesten leveren, terwijl het al half 2 is. Dus zijn we maar snel naar het vliegveld gegaan en de auto ingeleverd. Daar zijn ome F en tante T de auto in gaan leveren en heb ik op de bagage gepast. Toen ze terug kwamen hebben we koffers ingecheckt, en gelukkig hebben die meteen naar Amsterdam kunnen sturen, dus hoeven we die niet meer bij de overstap iedereen in te checken. Maar nu is het hopen dat de koffers ook tegelijkertijd aankomen als wij. Maar dat zijn de zorgen voor later. We hebben bij Starbucks een lekkere bak koffie gedronken en wat gekaart om de tijd een beetje te doden. Volgends de boardingpass moesten we om 17:25 boarden dus zijn we om 5 uur naar de gate gegaan. Maar bij de gate kwamen we er achter dat het vliegtuig 25 minuten vertraging heeft. Maar dat scheelt weer wachten op Seattle. En daar gaan we dan, de laatste paar stappen om Alaskase bodem. Wat gaan we je missen Alaska, en hopelijk tot een volgende keer. De vlucht van 3 uurtjes naar Seattle waren letterlijk en figuurlijk voorbijgevlogen en moesten daarna nog 3 kwartier wachten op Seattle op de vlucht richting New York. Nog snel een paar potjes gekaart en konden we daarna weer aan boord naar New York. In die 5 uurtjes dat we moesten vliegen heb ik lekker films zitten kijken en dan ben je er eigenlijk zo. En Dat is toch even raar, 10 uurtjes geleden zaten we nog in Alaska, en nu zit je alweer in New york. En voordat je het weet zit je alweer thuis. Maar nu gaan we nog even genieten van New York. Tante T had de dekentjes uit het vliegtuig meegenomen, maar had geen idee waarom ze dat deed. Daar kom ik straks wel achter zei ze. Op het vliegveld hebben we een andere broek aan gedaan en ons zelf een beetje opgefrist. Gister avond konden we ons nog niet online inchecken voor de vlucht naar Parijs dus probeerde we het op het vliegveld aan de balie om ons daar in te checken. Alleen kon het hier ook niet want ze waren nog niet open. Maar een man had ons geprobeerd te helpen, maar helaas, dat ging ook niet. Dus gaan we vanmiddag maar een internet café opzoeken in de stad om ons online in te checken. We hebben 1 koffer op het vliegveld opgeborgen en zijn naar de metro gegaan. De rit naar de stad toe was best vermoeiend, want na 20 uur wakker te zijn is alles wel vermoeiend. We zijn vlakbij Central Park uitgestapt, hebben de dekentjes van tante T uitgelecht en hebben heerlijk een paar uurtjes geslapen. Toch wel slim van die tante van mij. En dan gaat de tijd heel erg snel als je slaapt. Maar het is nog geen tijd om terug te gaan naar het vliegveld dus hebben we nog een klein rondje door het park gelopen. Daar kwamen we een klein honkbal veldje tegen waar een wedstrijd bezig was, en daar hebben we ook eventjes naar gekeken. Onze magen begonnen al een beetje te rammelen, en we weten nog van de vorige keer dat we hier waren dat je bij het Centraal Station heel lekker en best goedkoop kan eten, dus hebben we de metro gepakt en zijn daar naar toe gereden. Ook wisten we nog dat er op het centraal station een Apple store is waar je gratis op de computer kan, en dat is een hele mooie gelegenheid om in te kunnen checken voor de vlucht. Dat hebben we gedaan en zijn daarna naar de Foodcort gegaan. Daar hebben we een heerlijk avondmaal gegeten. We hebben de avond afgesloten op Times Square en daar ook een Starbucks gepakt. En om 9 uur vonden we het wel tijd om terug te gaan naar het vliegveld want om 12 uur gaat het vliegtuig weg. Maar dan word het toch wel een beetje spannend als de metro een beetje vertraging krijgt. Daar staan we dan, om kwart over 11 op het vliegveld. Nog niks geen boardingpasses dus dat word wel krap aan. En dan komt onze brutale Nederlandse persoonlijkheid omhoog. Lekker bij 100 man voordringen en doen alsof er niks aan de hand is. En bij de security duurde het ook al zo ongelofelijk lang, maar toen we daar eenmaal doorheen waren was het een klein stukje lopen naar de gate. En nog waren we 20 minuten van te voren aanwezig. Dus nog snel wat gedronken en toen aan boord gegaan. En dat was dan alweer het avontuur in New York, en meteen ook in Amerika. Tot de volgende keer zal ik maar zeggen. En dan is het een vlucht van 7 uur naar Parijs. En slapen, ho maar. Jaspertje kan mooi niet slapen. Dus dan maar de hele vlucht films kijken. En dan ben je eigenlijk zo in Parijs. Onderweg nog een paar keer eten gekregen en dan ben je alweer in Parijs. En dan denk je: “ow we hoeven niet meer langs de security want je gaat toch overstappen”. Nou hier op het vliegveld is dat mooi anders geregeld. Hier moet je er wel doorheen. Wat best onzinnig is maar ja we doen het maar. Nog snel de tanden gepoetst en zijn daarna nog naar de gate gelopen. Nog langs wat btw vrije winkeltjes gelopen maar er zat niks bijzonders tussen. We konden een tafeltje bemachtigen en hebben lekker ons kaartspelletje afgemaakt. 10 minuten voordat we gingen vliegen zijn we maar in de rij gestaan. En bij deze vlucht van 45 min naar Amsterdam kan ik dan weer wel slapen, maar als je slaapt lijkt het alsof het maar 5 minuten vliegen is. En zo sta je dan alweer op de Nederlandse bodem. En dan moet je nog de koffers ophalen, en gelukkig kwamen de koffers heel aan. En alle 3 ook tegelijk, wat ons een heleboel geouwehoer scheelt. Na een kleine miscommunicatie hebben we mama en Wik gevonden, en dan is het toch echt weer voorbij. Vooral als je weer in de auto naar huis zit. Dat was het dan alweer, het is zo snel voorbij gegaan. En 1 ding is zeker, dit is een vakantie om nooit meer te vergeten. En misschien wel om in de toekomst naar terug te gaan. Nou jongens en meisjes, ik ga er van door, en tot de volgende vakantie maar weer.